středa 19. září 2012

Dneska vám tu ukážu, jak vytvářet kolekce. Ve čtečce je možné vytvářet složky, takzvané kolekce, a do těchto složek můžete dávat knihy. Kolekce můžete vytvářet podle jmen autorů, žánrů nebo čehokoli jiného, jak se vám jen zlíbí. Ale jelikož můžete mít ve čtečce i více jak tisíc knih, je velmi zdlouhavé vytvářet jednotlivé kolekce a pak do nich zařazovat jednu knihu po druhé ručně.




Můj návod.

Kopírovat se zdrojem!


Proto jsem si našla kolekce pro Calibre a trochu experimentovala, než jsem to zprovoznila. Nejdříve klikněte na . Otevře se vám následující okno:


Klinutím zvětšíte


Následně kliknete na a následně na . V novém okně ve filtru zvolíte all, aby se vám zobrazily všechny pluginy.

Klinutím zvětšíte

V zobrazeném seznamu si najdete Kindle Collections. Jako jeden z mála pluginů má zelenou ikonku, takže to hravě najdete. A dáte Install. Pak už jen projdete instalací pluginu.

Klinutím zvětšíte


Nyní si už jen musíte nastavit podle čeho se budou kolekce vytvářet. Takže nyní připojte svoji čtečku a v horní liště se musí zobrazit ikonka . Klikněte na šipku u této ikonky a zvolte Customize collections to create Calibre.


Záleží kolik sloupců máte v Calibre nastaveno, podle toho se vám v novém okně zobrazí řádků. Já mám jen to základní co mi stačí. A kolekce v Kindlu mám tvořeny podle autorů. Takže si zvolte svůj sloupec (já mám autora) a vlevo u názvu sloupce zvolte Create. A potom ještě dole nad tlačítkem OK zvolte u Toolbar icon action -> Create Collection. Klikněte na OK.

Klinutím zvětšíte


Nyní by mělo být všechno nastaveno. Pošlete si knihy do čtečky. Pak klikněte opět na . Tímto by se měly v Kindlu vytvořit kolekce. Odpojte čtečku od pc. A pak musíte ještě čtečku restartovat. To uděláte v menu -> Settings -> opět tlačítko menu a Restart. Po restartu byste měli mít v Kindlu vytvořeny kolekce a knihy by měly být už rovnou zařazeny. Aspoň mě to tak funguje. A ještě jedna maličkost. Musíte mít nastaveno řazení podle kolekcí. Všechno uvídíte na následujících obrázcích:

Zvolte menu a Settings


Následně opět menu a Restart


Na hlavní stránce zvolte řazení podle kolekcí
A výsledek vypadá takto. Seznam kolekcí a počet knih v kolekci:



Sdílení článku:
Sdílet emailem Sdílet gmailem Sdílet Facebookem Sdílet Googlem Plus Sdílet Twitterem Sdílet Pinterestem Sdílet Tumblrem Sdílet Bloggerem Sdílet Wordpressem Sdílet whatsappem

Autorka článku:

Lucy Lillianne Vždycky mě bavilo hrát si s grafikou, dělat blogy a jejich vzhledy. Nikdy jsem se nepovažovala za nějakého experta a ani nikdy nebudu. To, co sem publikuji jsou věci, které by se mohly někomu do budoucna hodit nebo i mě samotné, pokud bych nějaký postup zapomněla... Každopádně jsem ráda, že sem tam si nějaký článek najde svého čtenáře nebo rovnou uplatnění :-)

štítky

0 komentářů:

Okomentovat